Genieten van Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marloes Kuijpers - WaarBenJij.nu Genieten van Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marloes Kuijpers - WaarBenJij.nu

Genieten van Curacao

Blijf op de hoogte en volg Marloes

11 April 2013 | Curaçao, Willemstad

Hee allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een bericht heb geplaatst, maar geen nieuws is goed nieuws. Ik wilde wel eerder een verslag schrijven, maar ik wist gewoon niet wat ik dan moest schrijven..!! Sinds ik verhuisd ben is het namelijk allemaal wat normaler en rustiger geworden. En dat is opzich wel fijn. Ik ben helemaal aan het genieten van Curacao, al is stage nog steeds niet helemaal wat ik ervan had verwacht. Maar het is leuk te zien hoe het hier weer gaat. Ik heb alleen nog niks geleerd en daar baalde ik eerst wel van, maar daar heb ik mijzelf maar overheen gezet. Om het werk wat leuker te maken neem ik mijn IPod voort mee naar het werk en zijn er echt dagen dat ik de hele dag Nick & Simon aan het luisteren ben. Ik heb een beetje genoeg van de house muziek die iedereen hier aan heeft staan. Daar word ik nou gek van haha. Ik wilde trouwens mijn IPod gaan updaten, maar hij kon geen aansluiting krijgen met ITunes en dan kan ik dus niks. Gelukkig hoefde ik alleen de nieuwste versie te downloaden van ITunes anders was ik echt gek geworden.

En verder zijn de weekenden echt niet normaal chill! Ik wist niet dat het leven zo chill kon zijn haha! Ik zal even een update geven van wat we in de weekenden allemaal hebben gedaan.

We zijn naar Port Marie geweest, een mooi strand bij Westpunt. Onderweg hebben we flamingo’s gezien. Daarna waren we nog wezen eten bij Jaanchi’s, het beroemde restaurant op Curaçao waar je leguaan kunt eten. Daar moet je zijn geweest als je op Curaçao bent geweest. Heel de show eromheen, geweldig! Er zat vrijwel niemand in het restaurant dus wij kregen veel aandacht. Allereerst kwam het bestellen. Ze hadden een menukaart, maar ze hadden ook een sprekend menu. Doe ons maar de sprekende! Toen kwam meneer Jaanchi bij ons zitten en nam het menu met ons door. Je mocht alles kiezen en je mocht ook wat bij elkaar kiezen. Als voorgerecht had ik leguanensoep en als hoofdgerecht biefstuk met friet ghehe. “Wat de boer niet kent dat freet hij niet,” zei meneer Jaanchi. Tja, dat is ook zo ik geef hem gelijk. Bij alles wat op tafel werd gezet kwam een heel verhaal. Toen kwam de leguanensoep en die was lekker! Alleen het vlees is wel droog en er zitten veel kleine botjes in. Het smaakte verder naar kip. De rest van het eten was ook lekker en als verassing kregen we nog een ijsje. Bij de rekening kregen de meisjes een houten papegaai van Jaanchi’s en we mochten een armbandje van Jaanchi’s uitzoeken. Met een volle buik reden we weer terug naar huis. Daar aangekomen hadden we nog wel zin om weg te gaan. Toen ben ik voor het eerst naar het casino geweest en Black Jack gespeeld. Al snel was ik 50 gulden lichter en vond ik het wel mooi geweest.

Op zondag zijn we wezen suppen. Dat was ook wel heel leuk. Bij suppen heb je een soort surfplank waar je op moet gaan staan en dan met een peddel vooruit moet komen. Dat was erg leuk, maar ook wel moeilijk om te blijven staan. Een keer hebben ze mij moeten komen halen met 4 man sterk omdat ik afdreef en de stroming te sterk was. Dat was opzich wel lachen. Hierna zijn we naar Papagayo geweest en hebben we op het strand gelegen.

Het weekend daarna zijn we drie keer naar Westpunt geweest. Een paar keer kon wel omdat het paasweekend was. Goede vrijdag is hier een officiële feestdag. Er waren toen meer winkels gesloten als op tweede paasdag. We zijn een keer weer naar Cas Abao geweest. Het derde mooiste strand van de wereld. ’s Avonds naar Bermuda. De dag erna zijn we eerst naar onze autoverhuurder geweest voor de maandelijkse controle en toen zijn we doorgereden naar Daaibooibaai. Ook weer een mooi strandje. Op zondag zijn we naar Playa Forti geweest. Ik voelde mij niet zo lekker dus ben ik maar even geweest. Daar was een feestje met boten op het water waar muziek vanaf kwam. Het feest eindigde helaas al vrij vroeg omdat er duiker was omgekomen bij Cas Abao. Verder hebben we een lekker paasontbijtje op en had ik lekkere glutenvrije afbakbroodjes gekocht. Moet ik eigenlijk vaker doen.. Ook waren we een keer overdag nog bij Cabana geweest. Ook chill. En veel nacho’s gegeten natuurlijk. Pasen is in Curaçao trouwens wel een echt feest. In Otrobanda was een hele optocht en bij Westpunt was de weg afgezet omdat er een feest op de Grote Knip was waar wij niet heen mochten. We zijn trouwens niet meer wezen kijken bij de optocht in Otrobanda, het was namelijk veel te heet. Dat merk je nu wel dat het veel warmer wordt en met carnaval was het al heet. Hmmm.. klinkt vreemd met carnaval heet tijdens de optocht. Toch heb ik gewoon liever de Nederlandse carnaval hoor!!

Afgelopen weekend hebben we een barbecue gehad met ons minorgroepje van het appartement. Dat was heeeeeeeel gezellig. Ik was eigenlijk nog steeds niet lekker maar ik ben toch nog naar Bermuda geweest, net zoals de vorige avond trouwens. Wat erger is, is dat ik verslaafd ben geraakt aan nacho’s. Echt ge-wel-dig. Bij Saint Tropez zijn ze trouwens wel heeeel lekker. Ik was er afgelopen zondag helemaal misselijk van geworden. Mar het is dan zo chill he. Want dan moet je dat bestellen terwijl je op je bedje in de zon ligt en dan komen ze het aan je bedje brengen. Echt geweldig gewoon.

Doordeweeks gaan we wel eens naar de bioscoop. Sommigen gaan dan trouwens ook op stap. Cabana is op woensdag heel leuk, maar dat trek ik niet met stage. Afgelopen donderdag ben ik nog naar de bioscoop geweest, naar Temptation. Ook heb ik hier Verliefd op Ibiza gezien en gisteren zijn we naar Jurassic Parc 3D geweest. De bioscopen zijn hier op zijn Amerikaans met veel eten. Bakken popcorn, nacho’s en pizza’s gaan over de toonbank en er stond de vorige keer een hele lange rij voor dat eten! De bioscoop in Otrobanda is trouwens veel mooier dan The Movies in Punda. Maar ach, het gaat om het eten en.. ohja ook de film!

Ooh, en TROUWENS! Wie komen er naar Curaçao… Jaja, ten eerste: Ons pap en ons mam waar de voorbereidingen in volle gang zijn! Nu kan ik ze eindelijk na 2,5 maand laten zien hoe ik hier woon en leef. En bovendien kunnen we heel veel mooie plekken gaan bekijken wat hun ook nog nooit hebben gezien. Enn.. ik ben ook nog eens op de helft van mijn stage! De tijd gaat veel te snel! En verder komt naar Curaçao de bijna beste zanger van Nederland: Ons Guuske Meeuwis! Ik heb natuurlijk al een kaartje en dan zullen we ze hier is laten zien wat nou feesten is. Eindelijk is goeie muziek! Beter dan heel die house zooi die ze hier allemaal draaien.

Nou, dan is iedereen in Nederland weer op de hoogte van mijn bezigheden.

Voor ons pap en ons mam goede reis en voor Luc breek de tent niet af!!

• 11 April 2013 - 21:41

Janny:

Marloes weer een mooi verhaal en wat maak je veel mee zeg, een fijne vakantie met je ouders en geniet maar met het concert van Guus !

• 11 April 2013 - 21:41

• 12 April 2013 - 11:34

Pia-may:

Ha Marloes,

Het gaat je goed af daar in curacao!
    En wat gaat de tijd toch snel,alweer de helft erop zitten.
    En eindelijk is het bijna zover,dat je ouders gaan komen.
    Ik wens je dan ook heeeeeel veel plezier met hun samen,en geniet er vooral van.
    Ps.geef die oudjes niet teveel van die vreemde drankjes,weet niet zeker of je ze dan nog in toom kunt houden!!!whaaaaaa.
    Groetejes uit het regenachtige Biezenmortel.Edwin en Pia-May

• 15 April 2013 - 21:40

Lucie:

Hoi Marloes,

Het gaat best wel goed met jou, als ik dat zo allemaal lees.
    Je hebt je draai daar wel gevonden.
    We worden toch wel een beetje jaloers op dat heerlijke weer...
    Hier hebben we nu 2!! Dagen mooi weer gehad, maar het wordt alweer kouder.
    Ocherm wij........
    Maar geniet ervan en nu samen met jullie mam en pap.
    Laat ze alles maar meemaken, zien en beleven.

Maar ik mail je natuurlijk ook om je van harte te feliciteren.
    Ik mail je nu alvast, dan ben ik zeker op tijd.
    We wensen je een heel fijne dag met iedereen daar, en nog vele jaren.
    Geniet ervan en succes met het "restant" van je stageperiode.
    Lieve groeten ook van Ton,
    Lucie

• 16 April 2013 - 20:47

Henk En Maria:

Hallo daar. Van harte gefeliciteerd. Dat wordt een leuke verjaardag zo. Doe jullie pap en mam de groeten, en Henk wil dat je ook de groeten doet aan Guus.

• 16 April 2013 - 23:16

Marloes proficiat met je verjaardag , bijzonder zo ver weg
    Veel plezier met pa en ma, en samen een leuk feestje daar gewenst, proost !

• 16 April 2013 - 23:16

Marloes proficiat met je verjaardag , bijzonder zo ver weg
    Veel plezier met pa en ma, en samen een leuk feestje daar gewenst, proost !

• 17 April 2013 - 17:37

Mart-Henriette-Sanne-Teun-Milou-Roel:

Hoi Marloes,
    In de eerste plaats namens ons allemaal van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ook profiiciat aan paps en mams. We nemen tenminste aan dat ze zijn gearriveerd en dat jullie elkaar niet tot (mar)moes hebben geknepen en geknuffeld. Laat je verwennen op de manier zoals je wilt (op de Biezenmortelse of de Curacao'se wijze) en geniet er uitbundig van. Laat Guus weten dat je er bent en breng hem niet van de wijs door jouw schitterende zangstem.
    Wij proosten in Haaren op jou vanavond, groetjes en tot later.

• 17 April 2013 - 22:50

Je Peetoom:

En dan zingen we:
    Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de Gloria. In de Gloria, in de gloria,
    Hieperdepiep Hoera, Hieperdepiepiep Hoera.

Marloes proficiat met je verjaardag van ons allemaal
    Maak er een leuke dag van, ik zal er ene op nemen.
    Ook Proficiat voor je paps en mams.

En vraag aan Guus of zeker niet wil vergeten te spelen: Brabant !