Hoogtepunt: Bezoek pap & mam!! Maar.. nog meer..! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marloes Kuijpers - WaarBenJij.nu Hoogtepunt: Bezoek pap & mam!! Maar.. nog meer..! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marloes Kuijpers - WaarBenJij.nu

Hoogtepunt: Bezoek pap & mam!! Maar.. nog meer..!

Blijf op de hoogte en volg Marloes

08 Mei 2013 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de vele felicitaties voor mijn verjaardag. Ik zet het er maar even bij, want het is al even geleden dat ik jarig ben geweest. Maar die felicitaties gaven mij wel echt even het gevoel dat ik jarig was, dus nogmaals erg bedankt!

Maar ik was niet alleen jarig, nee er is veel gebeurd de afgelopen tijd. Een paar dagen voordat ik jarig was, kwamen ons pap & ons mam mij opzoeken. Ze kwamen natuurlijk ook voor mijn verjaardag. En dat was erg fijn! Het was zo leuk om ze weer te zien, ik had ze ook erg gemist en hun mij ook. Maar het was ook wel een beetje raar omdat ik al 2,5 maand alleen op het eiland gewerkt, gewoond en geleefd had en zelf alles had gedaan. Maar het was erg leuk om alles te laten zien, ze keken letterlijk hun ogen uit!! Omdat ze een tweekamerappartement hadden geboekt, kon ik bij hun blijven slapen. Dat was ook erg fijn want dan was ik er ook even uit. Van alle dagen dat zij er waren, heb ik maar één hele dag moeten werken. Wel moest ik twee dagen naar school maar dat was ’s morgens één les. De rest van de dagen hebben we veel gezien en gedaan. We hebben heel veel stranden en baaien bezocht bij Westpunt: De grote knip, De kleine knip, Cas Abao, Port Marie, Playa Kalki, Playa Lagun, Playa Hundi, De Santa Martha baai enzovoorts. Maar wie denkt dat wij alleen op het strand hebben gelegen, heeft het mis! We hebben heel veel gezien en gedaan! Want we zijn naar Shete Boka geweest, dat ligt aan de noordkant van het eiland waar geen stranden liggen. Daar slaan de golven heel mooi tegen de rotsen aan. We hebben daar heel veel foto’s gemaakt en we hebben goed melig over de paden gelopen. Ook zijn we in de grotten van Hato geweest, waar de slaven deden schuilen toen zij waren gevlucht van de plantage. En we zijn ook de uitdaging aangegaan om de Christoffelberg te beklimmen, en dat was best zwaar! Want op het begin was het nog wel een looppad, maar hoe hoger je kwam hoe meer je moest klimmen. Het bovenste stukje moest je echt KLIMMEN! Dat was gewoon stijl omhoog. Als het geen toeristische attractie was geweest, was ik nooit van mijn leven verder gegaan. Woooow! Verder zijn we ook nog bij de Aloë Vera plantage geweest en hebben we flamingo’s gezien in het wild. Bij Westpunt hebben we een aantal landhuizen bezocht. Landhuis Jan Kok en landhuis Dokterstuin. Bij Dokterstuin hebben we echt Antilliaans geluncht. Ik had Banana Stoba met Funchi. Dat was gestoofde banaan (volgens mij was hij gestoofd) met varkensvlees. Ons pap zei dat het hieltjes waren (Ieuww!) Funchi dat is maïsmeel, het smaakte eigenlijk nergens naar maar het was leuk om het allemaal een keer gegeten te hebben. Verder hebben we ook nog twee keer Antilliaans gegeten bij Jaanchi’s. Die meneer is zo grappig, echt lachen! Ons pap en ons mam vonden dat heel leuk. Verder zijn we ook nog ’s avonds uiteten geweest. Ze zeiden dat het eten hier heel lekker was en dat de sfeer altijd goed is. Maargoed, ze waren hier dan wel voor vakantie, maar ook voor mij en dan is de vakantie meteen anders. Gewoon het hele gevoel, maar ook wat activiteiten. Sowieso hebben we heel veel gedaan, maar zijn we ook bijvoorbeeld even bij het happy hour van Zanzibar geweest. Dat vond ons pap schitterend! Het is ook heel mooi omdat daar de zonsondergang heel mooi is. En dan lekker met een drankje op het strand.. Verder zijn we ook bij mijn appartement geweest en bij mijn vorige studentenhuis. Ze snapten wel waarom ik verhuisd was en vonden dat ik dat goed had gedaan. Het enige wat ons pap minder vond was de auto. Verschillende mensen hebben hem al wel voorbij zien komen op straat en ook op Facebook, de gestreepte gekleurde auto in roze, rood, geel, oranje en wit. Daar heb ik trouwens ook nog een verhaal over! Want we waren bij De kleine knip, je kent het wel, spullen uit de auto gehaald, de zee in. Maar toen wilde ons pap iets uit de auto hebben, maar we konden de sleutel niet vinden. Had ik met mijn stomme hoofd de kofferbak dichtgegooid terwijl de sleutel daarin lag en de auto potdicht op slot zat!! En wat doe je dan? Alle sleutels geprobeerd op de auto maar niks paste. Dus opzoek naar iets scherps wat de auto kon openmaken. Ons pap had een ijzerdraad gevonden maar die was erg dik. Op een gegeven moment zagen mensen die op het strand waren wat wij aan het doen waren en kwamen naar ons toe. Ons pap vertelde wat er aan de hand was en op een gegeven moment stond iedereen zijn eigen sleutel op onze auto te passen. Helaas mocht dit niet baten. Een man uit Venezuela, die er ook bij stond, had op een gegeven moment de strip van de auto losgehaald en kon toen met het ijzerdraad het slot van de deur naar boven wippen (oké, zo makkelijk ging dat niet maar dit is wel zoals het gegaan is). Wij natuurlijk kei opgelucht. We hebben de man dan ook heel erg bedankt voor zijn hulp. Na 1,5 week rondgereden, moest ik naar de autoverhuurder voor controle. Bij de controle moest er bijna een halve fles olie en koelvloeistof bij en je hoorde de v-snaar zei ons pap. En verder kon hij het ook niet hebben dat we steeds stonden te klooien met de startonderbreker. Soms konden we na 5 minuten proberen wegrijden. Hij wilde dat ik een andere auto zou krijgen en dat heeft hij toen geregeld. Erg lief!!! Doordat ze de dingen zagen, zagen zij wel in dat het niet altijd rozengeur en maneschijn is, maar daar leer je dan wel weer heel veel van! Goed., er is een tijd van komen en een tijd van.. tja.. dat was niet leuk! Het afscheid viel wel zwaar.. Gelukkig kon ik die dag gelijk gaan werken en kon ik mijn gedachten even ergens anders op zetten want ’s avonds was het koninginnenacht met Guusje Meeuwis! Wauw! Wat was dat leuk! Ik stond helemaal vooraan met mijn oude huisgenoten. Het enige jammere was dat het niet echt Brabants was. Maar daar was de avond niet minder om. Ook Gers Pardoel was erg goed en het was een mooi feestje. Ze weten allebei nu dat ik fan ben, met de band erbij haha! Na Guus kwam de DJ met ein-de-lijk LEUKE muziek! Maar.. wat de avond wel verpeste was de REGEN! In Nederland zeuren ze wel eens over regen, maar hier kan het ook behoorlijk te keer gaan. Wij zijn niet bang van een paar spatjes maar het begon in een keer te stortregenen van hier tot in Tokyo leek wel. Toen moest de muziek af en gingen we maar naar huis. Even een naspoeling van al dat bier laten we maar denken. Dit was wel het eerste moment dat ik het ijs en ijskoud had en dat was erg raar in de Tropen haha. De verwarming van de auto deed het ook nog niet eens, damn! Maar we konden daardoor wel vroeg naar bed want de volgende dag was het Koninginnedag. En dat was ook erg leuk! Overdag was er nog niet heel veel te doen voor ons. Wel waren er kraampjes en werd er veel verkocht. Op het plein in Otrobanda werd het Koningslied gezongen. Daar zijn we nog wel langsgelopen maar iedereen vond het warm en ze wilden bier gaan drinken. Okee. We zijn daar de hele dag gebleven, tot ’s nachts. We hebben ongeveer 10 uur lang Koninginnedag gevierd, super leuk! Het was ook een leuk feestje! Wat nog beter was, was dat wij 1 mei vrij waren i.v.m. dag van de arbeid. Konden we nog lekker eventjes uitrusten! Wanneer je zo bezig bent, wordt de heimwee een beetje opzij geschoven. Afgelopen vrijdag wilde mijn huisgenootje even naar Punda en toen hebben we allebei een heel leuk blousje gekocht! Facking vet ding! En verder hebben we weer een leuk weekend gehad waarbij ik op nummer 1 entertainment stond met een exclusief plantenbakconcert. Die dingen horen er allemaal bij wanneer ze mij laten verliezen met een drankspelletje ghehe. Maar we doen niet alleen maar slechte dingen. Deze week ben ik namelijk begonnen met sporten. Eh.. nee, ik ben niet ziek. Wij hebben een zwembad bij het appartement en nu gaan we voort proberen om iedere avond een uur of een half uurtje baantjes te zwemmen. Het water is hier lekker warm en omdat het ’s avonds niet echt afkoelt is het goed te doen! Verder ben ik gisteren naar de Zumba geweest. Dat was ook echt gaaf! En weet je wat ook FACKING VET is! Word ik vanmorgen even geappt door mijn vriendinnetje Janine: Ik kom naar Curacaooo! Waaatt! Heeft Janine een ticket geboekt voor over twee weken naar Curacao! Hoe vet is dat! Komt ze lekker bij mij slapen! Ik heb alleen geen vrije dagen meer, maar ik kon wel een beetje switchen. Helaas ben ik niet alle dagen vrij dat is wel een beetje jammer. Maarrrr.. dit wordt echt LEUKK!

Het is leuk, maar voor mij ook wel zwaar en het liefst ga ik lekker naar huis. Vandaag ook, mijn nichtje Inge trouwt vandaag en dat mis ik! Je ziet er trouwens wel erg mooi uit Inge! En ik wens mijn vriendinnen en de rest heel veel plezier bij Helvoirts Weekend. Dagge dr mar van geniet!

Ayooo xx Marloes

  • 08 Mei 2013 - 22:14

    Esther:

    Haha jij verveelt je schijnbaar op stage, but so do I :D
    Mooi om te lezen muus! We hebben denk ik een beetje hetzelfde gevoel maar we gaan nog even 7 weken heel veel sporten en gezellig avondjes hebben, inclusief jou plantenbakconcerten ofcourse!
    En dan lekker naar NL!!
    Zie je strakjes thuis xx

  • 08 Mei 2013 - 22:53

    Tante Janny:

    Hey marloes, een heel verhaal en veel belevenissen ,mooi dat je een fijne vakantie met je ouders hebt gehad, en dat je uit kijkt naar je vriendin! Dat je nu wel naar huis wil snap ik wel maar dat wordt dan straks ook weer echt genieten, veel groeten en maak er wat van .

  • 08 Mei 2013 - 22:53

    Tante Janny:

    Hey marloes, een heel verhaal en veel belevenissen ,mooi dat je een fijne vakantie met je ouders hebt gehad, en dat je uit kijkt naar je vriendin! Dat je nu wel naar huis wil snap ik wel maar dat wordt dan straks ook weer echt genieten, veel groeten en maak er wat van .

  • 09 Mei 2013 - 00:49

    Janine:

    Hey dushi,
    Superleuk om te lezen. Lief dat je mij vermeld; ik heb er ook echt veel zin in!!! Lekker samen op pad op je vrije dagen en de avonden. Ben ook wel erg benieuwd naar het nachtleven op Curaçao. Heerlijk om weer naar Curaçao te gaan :), zo'n mooi eiland.
    Kun jij mij de mooie plekken laten zien en ik jou ook klein Curaçao want daar moet je ook echt geweest zijn, snorkelen met de zeeschildpadden!
    Tot over 2 weekjes! En eerder natuurlijk op whatsapp
    Xxx

  • 10 Mei 2013 - 17:07

    Jan Kuijpers:

    Hallo Muus,
    We hebben inderdaad door jouw een heerlijke vakantie gehad met je. Het was een TOPTIJD !

    Groetjes van Pap & Mam

  • 12 Mei 2013 - 14:52

    Leonie:

    Hoi Marloes.

    Ik ben voor vakantie in Curacao en ben zelf zumbainstructor nu zou ik graag gaan Zumba! Kan je mij vertellen waar je bent wezen Zumba?

    Stuur me maar een mail heb niet veel Wifi hier!

    Groetjes

  • 13 Mei 2013 - 20:04

    Mart En Henriette:

    HOi Marloes,
    de verhalen die jij over het bezoek van jullie pap en mam hebt geschreven komen overeen met wat zij er over hebben vertelt en omdat je zo enthousiast schrijft hebben wij helemaal niet de indruk dat je het daar al beu bent. Dus geniet van de zon, de temperatuur (hier is het herfstachtig!!), de natuur, de zee het strand de mooie Curacao'se jongens etc. en doe net als op vakantie dat je er van baalt dat het al bijna is afgelopen.
    Overigens hebben we op het feest van Inge weer gemerkt dat jij het feesten niet van vreemden hebt doorgekregen. Jullie pap en mam waren zo gek als een deur maar dat vertellen we nog wel een keer.
    Groetjes Mart Henriette en Milou

  • 21 Mei 2013 - 21:55

    LIA BREKELMANS:

    Hoi Marloes
    je hebt genoten zoals ik het lees.
    Maar niet alleen jij, ook Jan en Jose, hebben van de vakantie genoten en vonden het heerlijk om je weer te zien. Ik geloof dat het daar flink feesten is en heerlijk weer. Dat kunnen we hier niet zeggen!!
    Geniet van alle feesten en de zon, in die laatste stageweken want het is zo tijd om weer naar Nederland te komen.
    groetjes Lia

  • 28 Mei 2013 - 20:53

    Inge:

    Hee Marloes,

    Wat leuk dat ik in je blog sta :-) Ik heb naar je gezwaaid hoor vanaf Cuba!!! Nog een paar weekjes volhouden, dan ben je weer in het koude NL. Tegen de tijd dat je terug bent zijn de foto's er hopelijk ook, dus dan kunnen we die kijken in juli ;-)

    Tot snel! x Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 05 Feb. 2013
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 9395

Voorgaande reizen:

25 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Curacao

Landen bezocht: