Bye bye Berg Altena - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marloes Kuijpers - WaarBenJij.nu Bye bye Berg Altena - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marloes Kuijpers - WaarBenJij.nu

Bye bye Berg Altena

Blijf op de hoogte en volg Marloes

20 Maart 2013 | Curaçao, Willemstad

Allowaah!

Er is weer veel gebeurd, dus tijd voor het 5e verslag. Sowieso ben ik verhuisd en dat voelt erg fijn. Maar er is nog veel meer gebeurd, dus ik begin met vorige week zondag, toen ik boodschappen ging doen. Want mijn pinpasje was geblokkeerd vanwege skimming, dus moest ik mijn creditcard gebruiken, maar die deed het niet! Grrr.. daar zat ik dan, en het was ook nog eens weekend, zonder geld! Gelukkig kon ik wel gewoon pinnen als ik iets had gekocht, maar contant geld heb je sowieso nodig. Maar toch maar op huis aan gegaan en de middag gechilld bij Saint Tropez. Hihi, ja alweer, lekker het hele weekend chillen bij Saint Tropez. Helaas liet de zon het wel afweten. ’s Avonds hadden we een meidenavond, iets wat ik nog nooit had meegemaakt. Het idee was om nagels te lakken en maskertjes te doen. Totaal niks voor mij, dus ik had niet verwacht dat het zo gezellig zou worden!

Enn.. toen was het weer maandag. Ik zat nog met mijn creditcard in mijn hoofd die het niet deed. Wat stom zeg, ik had zondag de bank gemaild, maar die mailde terug dat hij het gewoon moest doen. In de pauze heb ik mijn P-check (stagevergoeding) geïnd en toen had ik het nogmaals geprobeerd met mijn creditcard. Enn.. yes! Hij deed het! Gelukkig maar. Maarja, je hebt dan wel te maken met Marloes Kuijpers die zichzelf daarover druk gaat zitten maken en een beetje moe naar huis reed. Thuisgekomen was ik tegen het hek aangereden!! Ieee dat was niet zo goed want er zit nu een flinke deuk in de bumper! Maar ach, hij rijdt nog en verder waren er geen gewonden. Liever tegen een hek dan tegen een andere auto.

Toen was het dinsdag en ein-de-lijk na anderhalve week was mijn brood klaar! Yess! Dus ik naar de bakker en onderweg nog even naar de Vreugdenhil geweest. Daar hebben ze namelijk een glutenvrij schap en dat heb ik geweten! Zoooooo’n lekkere koekjes! Nooit meer naar huis!

Verder had ik die week nog veel geleerd voor mijn tentamen marketing, wat we vrijdag zouden hebben. Mijn gevoel zegt gehaald, maar zeker weten doe ik het niet. Die middag gingen we dan ook eindelijk verhuizen. Een drukke dag dus. Alles ingepakt en een paar keer op en neer gereden naar het nieuwe appartement. Toen alles binnenstond hebben we nog even boodschappen gedaan zoals beddengoed. Thuisgekomen moest ik gehaast eten en ben ik weer naar mijn oude huis gegaan. We zouden namelijk meegaan met de loco bus! En dat was gaaaaaaaff! Eigenlijk een soort carnavalsgevoel! Hehe, eindelijk! De loco bus is een bus met harde muziek die we voor anderhalf uur hadden gehuurd met alle huisgenootjes. Zelf drank meenemen en hoppa, gaan met die banaan! Lekker gek gedaan, mensen aan de kant maakten foto’s. En bekenden die in de buurt waren konden ons niet missen. Echt een gezellige avond. Weer aangekomen was ik ontzettend moe van de hele dag. Ik ben maar weer terug naar huis gereden, terwijl de rest nog naar Bermuda ging. Wat was ik moe, heb toen lekker geslapen in mijn nieuwe bedje!

De volgende dag hebben we niet zoveel gedaan. Gewassen, gepoetst en weer boodschappen gedaan. De normale zaterdag van thuis. ’s Avonds zijn we naar Papagayo geweest. Daar draaide The Flexican, een bekende Nederlandse DJ. Erg leuke muziek en gelukkig heb ik dit weekend toch even kunnen genieten van de Nederlandstalige muziek. Die mis ik wel op dit eiland. Ik heb hem dan wel zelf bij me, maar toch houd ik ook van die muziek in de kroeg, op het strand, eigenlijk overal.

Zondags wilde ik echt naar het strand. Wat moet je met een weekend zonder strand? Dus zijn we naar Pirate Bay geweest, bij Otrabanda. En nee, dan bedoel ik niet die van het downloaden, maar het was een strand met piratensfeer. De zon liet het helaas weer afweten. Mijn echte bruine kleurtje is er weer vanaf, volgend weekend moet dat echt veranderen!

En toen was het weer maandag.. Lekker vanuit mijn appartement naar mijn werk gegaan. Ik heb nu wel meer een ritme. Eerst was het: Oh shit nou moet ik eerst nog gaan koken en dan moet ik nog gaan eten. En nu is het: Oh yes! Lekker koken, ik kan lekker eten wat ik zelf wil!

Dinsdag had ik een berichtje op Facebook ontvangen dat mijn pinpasje was aangekomen. Dus was ik even op bezoek geweest bij mijn oude huisje. Gelukkig kan ik nu weer normaal betalen (als hij het doet).

En vandaag is het woensdag 20 maart, de verjaardag van mijn lieve papa. Raar dat ik daar niet bij ben, maar ik heb een doos met schuimpjes gekocht die ik vanavond lekker ga opeten! Gelukkig heb ik hem zojuist nog even gesproken via Skype.

En morgen is mijn laatste werkdag van de week, vrijdag zijn we vrij van school. Niet verkeerd dus! Als het goed is staat op de planning om wel wat actiefs te gaan doen. Iets van suppen ofzo. Dan moet je met een surfplank en een peddel vooruit zien te komen. Zal wel weer lachen worden ghehe.

Nou dat was het weer voor deze keer, ik houd jullie weer op de hoogte!

  • 21 Maart 2013 - 14:34

    Ellen:

    Marloes!!
    Super leuk om te lezen! Hahah jij en dat hek! Echt weer iets voor jou ;)
    Wij gaan dit weekend lekker UOZ-en! We zullen er weer een op jou drinken!

    xx

  • 21 Maart 2013 - 17:27

    Pia-may:

    Hey Marloes,

    Hij gaat goed daar!
    Eindelijk je plekje gevonden,boterhammetjes weer in voorraad,drank en feesten genoeg,en wat het weer betreft,ach vandaag slecht en morgen weer goed.
    Kunnen wij hier niet zeggen!brrrrr.
    Ik zeg genieten maar weer!

    Ajooo Edwin en Pia-May

  • 21 Maart 2013 - 23:08

    Mama:

    hoi Muuske,
    Fijn dat je nu een fijn plekje hebt gevonden. Volgende week zal het weer anders zijn als je huisgenootje is teruggekeerd uit Brakkeput. Maar werk ze nog een beetje, veel zon en lekker stappen maar weer. De weken vliegen om zo!
    Heel veel liefs mama

  • 28 Maart 2013 - 09:14

    Corrian:

    Hoi marloes, ik lees dat je je wel vermaakt daar. Super ervaring joh... en nog 3 weken.... dan bezoek uit Nederland... helemaal leuk. Geniet ervan en tot de volgende keer maar weer.

  • 08 April 2013 - 19:08

    Lia Brekelmans:

    Hallo marloes
    Wat leuk weer,om alles van je te lezen.
    Dat van die pinpas moet je maar snel vergeten en gaan genieten van de zon en appartementje.
    En niet te vergeten van je brood. Dat is meteen handig als Jan en Jose komen en dat is al snel.
    Lekker genieten met zijn drieen!
    groetjes Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 05 Feb. 2013
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 9420

Voorgaande reizen:

25 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Curacao

Landen bezocht: